Venkoobchod

Využití faktorů lokalizace obchodů na venkově při optimalizaci a udržení základního zásobování venkova, aneb jak podpořit obchody na venkově (projekt č. TL05000558)
Cíle projektu
- Zjistit lokalizační faktory venkovských obchodů s potravinami (resp. smíšeným zbožím).
- Zjistit dopady zrušení obchodů na venkově a adaptační chování obyvatel,
- Navrhnout přístupy veřejné správy i obchodních sítí k venkovskému maloobchodu, které budou optimalizovat zásobování venkova potravinami a zbožím denní potřeby.
Lokalizačními faktory projekt chápe objektivní parametry výskytu obchodů v obcích do 3000 obyvatel. Výzkum se soustředí na situaci v obcích do 500, resp. 1000 obyvatel.
Základní informace o projektu
- Řešitel: GaREP, spol. s r.o.
- Vedoucí řešitelského týmu: Ing. Zdeněk Šilhan, Ph.D.
- Doba řešení: 4/2021–11/2023
- Projekt je řešen s podporou Technologické agentury ČR v rámci programu ÉTA.
- Hlavní aplikační garant: Ministerstvo průmyslu a obchodu
- Projekt je řešen ve spolupráci s Asociací českého tradičního obchodu.
- Mediální partner: časopis Zboží&Prodej a kongres Samoška.
Výsledky výzkumu
Výskyt obchodů na venkově
V jak malých obcích se ještě obchody vyskytují?
S čím souvisí výskyt obchodů? Jaké jsou rozdíly mezi kraji?
Obchodní sítě na venkově
Jaká je působnost obchodních sítí? Jako roli hrají na venkově?
Doplňkové služby na venkově
V jak velkých obcích se vyskytují Zásilkovny a Balíkovny?
Informace se připravují.
Fungování obchodů v nejmenších obcích
Výsledky terénních a dotazníkových šetření
Informace se připravují.